Skip to content

دانشگاه جراح پاشا | Cerrahpaşa University

مدرک این دانشگاه مورد تایید کشورهای زیر می باشد

ایران، اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا

نوع دانشگاه

دولتی

شهر

استانبول

سال تاسیس

1933

اطلاعات کلی دانشگاه جراح پاشا استانبول 

نمی توان از برجسته ترین دانشگاه های ترکیه حرف زد ولی نام دانشگاه جراح پاشا استانبول را نیاورد. این دانشگاه در شهر زیبای استانبول قرار دارد و سالانه دانشجویان بین المللی فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب میکند. قرار گرفتن در قسمت اروپایی ترکیه باعث شده از لحاظ موقعیت مکانی، جراح پاشا جزو محبوب ترین دانشگاه های استانبول قرار بگیرد.

به یاد پزشک معروف و فقید ترکیه، این دانشگاه جراح پاشا نام گذاری شد. این دانشگاه دولتی یکی از بهترین مراکز آموزش پزشکی استانبول میباشد. دانشگاه جراح پاشا در ابتدا زیر نظر دانشگاه استانبول فعالیت میکرد، تا این که در سال 2018 از این دانشگاه جدا شد و به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داد. اما هنوز هم تعاملات و روابط تنگاتنگی با دانشگاه استانبول دارد.

فعالیت های پژوهشی زیادی که در زمینه پزشکی در دانشگاه جراح پاشا استانبول انجام میشود به این دانشگاه اعتبار خاصی داده. همچنین این دانشگاه به خاطر سیستم آموزشی مدرنی که دارد ادعا میکند متفاوت ترین دانشگاه در زمینه آموزش علوم پزشکی در ترکیه است.

نوع دانشگاه: دولتی

زبان تدریس: ترکی / انگلیسی 

سال تاسیس: 1933

موقعیت مکانی: شهر استانبول

رتبه جهانی: 1378

رتبه قاره آسیا: 416

رتبه کشوری: 31

تعداد کل دانشجویان شاغل به تحصیل: 88,500

تعداد کل دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل: 154,509

تعداد کل کارکنان: 5,000 – 10,000

دانشگاه جراح پاشا استانبول
دانشگاه جراح پاشا – نبولا آکادمی

شرایط پذیرش دانشگاه جراح پاشا استانبول

برای پذیرش در دانشگاه جراح پاشا استانبول باید در آزمون هایی که این دانشگاه مشخص میکند شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید. دو آزمون مهم این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی خود آزمون SAT و YOS است.

از دیگر شرایط دانشگاه جراح پاشا برای متقاضیان ایرانی، داشتن مدرک دیپلم دبیرستان میباشد. شرط حداقل معدل در مقطع دیپلم 12، در مقطع لیسانس 14 و در مقطع دکتری معدل 15 در نظر گرفته شده است.

بعد از کسب نمره قبولی؛ داوطلبان باید پاسپورت بین الملل، کپی آخرین مدرک تحصیلی، فرم ثبت نام و رسید هزینه مورد تقاضا را به دانشگاه جراح پاشا ارسال کنند. پس از انجام مراحل پذیرش، دانشجویان می توانند برای اقامت ویزای تحصیلی ترکیه را بگیرند.

لیست دانشکده های دانشگاه جراح پاشا استانبول

دانشگاه جراح پاشای استانبول وسعت بزرگی دارد و دارای دانشکده ها و دپارتمان های فراوانی میباشد. ما در اینجا لیست تمام دانشکده های جراح پاشا و موسسات آن را برای شما قرار داده ایم. 

  • دانشکده پزشکی 
  • دانشکده دندانپزشکی 
  • دانشکده مهندسی 
  • دانشکده علوم بهداشت 
  • دانشکده جنگل 
  • دانشکده علوم ورزشی 
  • دانشکده دامپزشکی 
  • دانشکده پرستاری 
  • دانشکده تربیت معلم 
  • موسسه بیماری های ریه و سل 
  • موسسه علوم مغز و اعصاب 
  • مرکز تحقیقات بیماری های بهچت 
  • مرکز تحقیقات تومورها و بیماری های هیپوفیز 
  • موزه تاریخ پزشکی 


دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی جراح پاشا از پرطرفدار ترین دانشکده های این دانشگاه هستند. موسسه بیماری های ریه و مرکز تحقیقاتی این دانشگاه موفق به اخذ جوایز فراوانی از وزارت بهداشت ترکیه به خاطر فعالیت های پژوهشی اش شده است.

دانشگاه جراح پاشا استانبول
دانشگاه جراح پاشا – نبولا آکادمی

شهریه دانشگاه جراح پاشا استانبول

به علت این که دانشگاه جراح پاشا استانبول یک دانشگاه دولتی است، هزینه تحصیل برای شهروندان ترکیه رایگان میباشد. اما دانشجویان بین المللی با توجه به رشته تحصیلی خود باید شهریه پرداخت کنند.

برای تحصیل در دانشگاه جراح پاشا در ابتدا هزینه ثابتی اخذ می شود که معمولاً برای همه رشته‌ها ثابت میباشد. سپس نوبت پرداخت شهریه بر اساس رشته تحصیلی دانشجو است که از سوی دانشگاه مشخص شود. دروسی که دارای واحد های عملی و آزمایشگاهی هستنند هزینه بالاتری نسبت به دروس تئوری دارند. برای سایر خدمات دانشگاهی از قبیل خوابگاه، رستوران و… هم هزینه جداگانه اخذ میشود.

با توجه به این که میزان شهریه های دانشگاه سالیانه تغییر میکند، میتوانید با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه جراح پاشا از میزان دقیق شهریه ها و آخرین اخبار مربوطه اطلاع حاصل کنید. www.istanbulc.edu.tr 

بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا استانبول 

دانشگاه جراح پاشا هر سال به صدها نفر بورسیه تحصیلی اعطا می کند، تا امکان تحصیل رایگان را برای دانشجویان با استعداد فراهم کند. این دانشگاه نه تنها از دانشجویان بورسیه هزینه ای اخذ نمیکند، بلکه ماهیانه کمک هزینه تحصیلی هم به آنها اعطا میکند. همچنین با اهدای بن کتاب و در نظر گرفتن تخفیفات ویژه، به این دانشجویان اجازه داده میشود تا از محیط آموزشی دانشگاه به صورت کاملا بهینه استفاده کنند.

برای استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه جراح پاشا باید ریز نمرات خود را از دیپلم تا آخرین مقطع تحصیلی ارائه دهید. همچنین باید همه این مدارک را به زبان ترکی ترجمه کنید. هرچه نمرات بالاتر باشد شانس بیشتری برا اخذ بورسیه خواهید داشت. در صورت وجود مقالات پژوهشی، ثبت اختراع و … ارائه رزومه تحصیلی به صورت سی وی (CV) میتواند به عنوان یک امتیاز ویژه برای شما در نظر گرفته شود.

برای مقطع ارشد و دکترا نیاز به دو توصیه‌ نامه از دو استاد معتبر است؛ تا مشخص شود دانشجو صلاحیت لازم را برای تحصیل و استفاده از بورسیه دانشگاه جراح پاشا دارا میباشد.

با دریافت بورسیه از دانشگاه جراح پاشا استانبول شما میتوانید امکان تحصیل رایگان در کشور ترکیه را داشته باشید. با توجه به اینکه اخذ بورسیه برای این داشگاه بسیار رقابتی و سخت است، به شما پیشنهاد میکنیم تا از خدمات مشاوره ای نبولا آکادمی استفاده کنید. نبولا آکادمی همراه شماست تا با ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی خود امکان تحصیل آسان را برای شما عزیزان فراهم کند.

لیست رشته ها و شهریه دانشگاه جراح پاشا استانبول 

رشته های دانشگاه جراح پاشا به قدری گسترده و فراوان است که تقریبا همه رشته ها را شامل میشود. در زیر چند تا از رشته های پرطرفدار این دانشگاه را همراه با شهریه  برای شما معرفی کرده ایم :

  • رشته پزشکی (ترکی و انگلیسی) : 15،000 تا 25,000 لیر 
  • رشته پرستاری (انگلیسی) : 9,000 تا 18,000 لیر 
  • رشته معماری (ترکی) : 10,000 تا 19,000 لیر 
  • رشته مامایی (انگلیسی و ترکی) : 9,000 تا 18,000 لیر 
  • رشته دامپزشکی (انگلیسی) : 9,500 تا 19,000 لیر 
  • رشته مهندسی کامپیوتر (انگلیسی) : 10,000 تا 20,000 لیر 
  • رشته شنوایی سنجی (ترکی و انگلیسی) : 9,000 تا 18,000 لیر 
  • رشته فیزیوتراپی (انگلیسی) : 9,000 تا 19,000 لیر 
  • رشته دندانپزشکی (انگلیسی و ترکی) : 11,000 تا 27,000 لیر 
  • رشته فلسفه (ترکی) : 5,000 تا 10,000 لیر 
  • رشته تربیت بدنی (ترکی)  9,000 تا 17,000 لیر 
  • رشته  جراحی عمومی (انگلیسی) 9,000 تا 20,000 لیر 

امکانات رفاهی دانشگاه جراح پاشا

وجود مجموعه خوابگاهی بزرگ دانشگاه مشکل اسکان دانشجویان را کاملا برطرف کرده. همچنین امکانات ورزشی زیادی مثل استخر، زمین فوتبال، زمین تنیس و سالن های ورزشی مختلف مثل سالن بدنسازی و ایروبیک و…  در دانشگاه جراح پاشا واقع شده است.

دانشگاه جراح پاشا مالک چندین بیمارستان نیز هست، که اکثرا از بین دانشجویان خودش کادر مورد نیاز خود را استخدام میکند. اگر خواهان زندگی و تحصیل  در ترکیه هستید با گرفتن پذیرش این دانشگاه می توانید آینده شغلی و تحصیلی خود را تضمین کنید.

دانشگاه جراح پاشا استانبول به علت بزرگی و گستردگی اش سرویس حمل و نقل داخلی در دانشگاه دارد که جابه جایی دانشجویان را راحت میکند.

کسانی که کارت دانشجویی دانشگاه جراح پاشا را دارند می توانند از امکانات این دانشگاه نهایت بهره را ببرند. مثل تخفیف در خرید بلیط اتوبوس، اجازه شرکت در کنفرانس های علمی و همچنین استفاده از فضاهایی مثل سالن تئاتر و همایش که هزینه بسیار پایینی را شامل میشوند.

موزه ها و مکان های تاریخی زیبایی در دانشگاه جراح پاشا قرار دارند که از جمله آن می توان به موزه تاریخ پزشکی این دانشگاه اشاره کرد.

اگر علاقمند به تحصیل در اروپا هستید میتوانید پس از گرفتن  پذیرش دانشگاه جراح پاشا از طریق طرح انتقال بولونیا به دانشگاه های اروپایی و حتی آمریکایی انتقالی بگیرید.

دانشگاه جراح پاشا استانبول
دانشگاه جراح پاشا – نبولا آکادمی

امکانات آموزشی دانشگاه 

تاکید بر مهارت های عملی، از مهم ترین و متفاوت ویژگی های دانشگاه جراح پاشا نسبت به دیگر دانشگاه ها ترکیه میباشد. به طوری که دانشجویان پزشکی این دانشگاه از سال سوم می توانند بیماران را ویزیت کرده و مهارت های بالینی خود را ارتقا دهند.

کتابخانه دانشگاه جراح پاشا استانبول از غنی ترین کتابخانه ها در ترکیه میباشد که دارای هزاران کتاب جلدی با ارزش و کمیاب است.

سالن های مطالعه گسترده ای در دانشگاه وجود دارد تا دانشجویان بتوانند در محیط آموزشی دانشگاه به مطالعه بپردازند. 

سوالات متداول 

 برای مقطع دکتری هم باید در آزمون یوس شرکت کنیم؟
خیر، برای مقطع دکتری باید در آزمون GRE شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

رشته های خوب این دانشگاه به جز پزشکی چه رشته هایی هستند؟
در دانشگاه جراح پاشا استانبول تقریبا اکثر رشته ها برای تحصیل در علوم بهداشتی وجود دارند. اگر به رشته پزشکی علاقه ای ندارید میتوانید در رشته هایی مثل پرستاری، جراحی عمومی و.. تحصیل کنید.

مزیت  دانشگاه جراح پاشا نسبت به بقیه دانشگاه های ترکیه چیست؟
آمار های مبتنی بر مهاجرت نشان میدهند که دانشگاه جراح پاشا استانبول دارای تعداد بالایی از اتباع خارجی در سال های اخیر بوده. علت اصلی این امر، بدون شک بالا بودن سطح علمی دانشگاه جراح پاشا در منطقه میباشد.

آیا دانشگاه جراح پاشا در ایران مورد تایید وزارت علوم و بهداشت است؟
دانشگاه جراح پاشا استانبول یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه بوده و اعتبار جهانی دارد اما رشته های این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست.

0
رتبه جهانی
0
رتبه کشوری

تماس با نبولا

برای دریافت مشاوره تحصیلی در ترکیه، فرم زیر را تکمیل کنید

فرم سینگل بلاگ

تماس با دانشگاه

ایمیل: [email protected]
شماره تماس: 902124040300

آزمون YÖS

راهنمای کامل آزمون یوس ترکیه (YÖS) را در لینک زیر مطالعه نمایید.

آزمون Tomer

راهنمای کامل آزمون تومر ترکیه (TÖMER) را در لینک زیر مطالعه نمایید.